Jak zaprojektować opakowanie?

Jak zaprojektować opakowanie?

Design opakowania pomaga zaprezentować dany produkt w korzystnym dla niego świetle. Musi być on jednak ściśle związany z samym produktem, dlatego wszelkie prace związane z projektowaniem opakowania trzeba zacząć od dokładnej analizy i odpowiedzi na kilka pytań:

  1. Dla jakiego produktu przeznaczone będzie opakowanie?
  2. Jakie są główne cechy produktu i wartość marki?
  3. Kto jest grupą docelową produktu?
  4. Jaki jest koszt produktu?
  5. Gdzie będzie sprzedawany produkt?

Dla przykładu, opracowując opakowanie dla produktu luksusowego, należy użyć elementów kojarzących się z bogactwem czy prestiżem. Podobnie jak opakowania dedykowane dla kobiet będą różniły się od tych dla mężczyzn. Odpowiedzi na powyższe pytania to zatem niezwykle istotne kwestie, które należy uwzględnić w ostatecznym projekcie opakowania.

O czym jeszcze pamiętać podczas projektowania opakowania?

Podczas projektowania warto zwrócić uwagę także na panujące aktualnie trendy w poszczególnych branżach. Należy także pamiętać o takich elementach jak między innymi:

  • kolorystyka – to kluczowa kwestia, bowiem określone kolory mają znaczny wpływ na zachowania konsumentów, ich emocje, skojarzenia, a także decyzje zakupowe. Dla przykładu, kolor zielony kojarzony jest ze świeżością, dlatego często używa się go na opakowaniach gum do żucia czy odświeżających drażetek,
  • czcionka, ilustracje i grafiki – te nietypowe czy ciekawe również wywołać mogą u nabywców pewne uczucia i emocje. Czcionki mogą podkreślać cechy danego produktu, natomiast grafiki to sposób na przekazanie, np. wartości marki,
  • bezpieczeństwo – opakowanie musi być nie tylko atrakcyjne wizualnie, lecz również funkcjonalne i wygodne w użytkowaniu.

Dlaczego opakowanie jest tak ważne?

Opakowania to konstrukcje, których głównym zadaniem jest ochrona produktu przed wszelkiego rodzaju uszkodzeniami i utratą właściwości oraz cech jakościowych. Ponadto, umożliwiają także bezpieczny transport, a także zapewniają wygodę w użytkowaniu produktu. Opakowania zawierają również niezbędne dane o produkcie. Jednak z punktu widzenia marki opakowania to nie tylko rodzaj zabezpieczenia, gwarancja komfortu czy przestrzeń do zamieszczenia informacji. Opakowania pełnią bardzo istotną rolę promocyjną. Odpowiedni projekt opakowania może sprawić, że dany produkt odbierany będzie jako wyjątkowy. Atrakcyjnie opakowany produkt sprzedawany jest znacznie częściej, co doprowadza do zwiększenia zysków firmy. Opakowanie może wyróżniać się, np. nietypowym kształtem czy kolorami, tym samym skutecznie przyciągać uwagę potencjalnego nabywcy, działać na podświadomość, a w efekcie nakłonić do zakupu.

Poznaj naszą  ofertę

Kontakt

PackOn Sp. z o.o.

97-561 Ładzice
Jedlno I 35 k/Radomska

NIP: 7722409943 REGON: 365709744

Dane do przelewu
Numer rachunku bankowego:
29 8980 0009 2005 0089 6980 0001